Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Vind hieronder handige instructies voor het gebruik van het opleidingscommissie dashboard.

Informatie over het opleidingscommissie dashboard 

Waarom het OC dashboard?

Opleidingscommissies (OC's) vervullen als medezeggenschapsorgaan een belangrijke wettelijke taak binnen opleidingen. Om gevraagd en ongevraagd advies te kunnen geven aan het opleidingsmanagement, zijn ze afhankelijk van informatie en data. Een dashboard met real-time data kan de OC’s eenvoudig ondersteunen bij de uitvoering van hun wettelijke taken om bij te dragen aan de kwaliteit van de opleiding samen met de opleidingsdirecteur. Daarnaast draagt het OC dashboard ook bij aan het volgende: 

  • Tijdige en actuele informatievoorziening 
  • Alle OC’s UvA-breed toegang tot dezelfde data 
  • Efficiënter gebruik van beperkt beschikbare tijd 
  • Archivering van data direct geregeld 
  • Verlaging van werkdruk van OC leden en ondersteunend personeel
  • Kijken naar de opleiding in zijn geheel i.p.v. alleen op vakniveau

Eerste versie van het OC dashboard

Het OC dashboard zal voor het eerst in gebruik worden genomen in 2024 en wordt gelanceerd om de bovengenoemde punten voor alle opleidingscommissies aan de UvA te verbeteren. Er zal in de toekomst mogelijk nog meer informatie worden toegevoegd aan het dashboard, zoals bijvoorbeeld NSE-gegevens. Daarnaast zal ook feedback van OC leden worden verzameld om het dashboard in de toekomst verder te optimaliseren.

Daarnaast toont het OC dashboard alleen een overzicht van de "standaard vragen" uit de studentenfeedback. De integratie van rapportages met alle vragen en antwoorden uit het nieuwe systeem Evalytics wordt aan gewerkt om dit ook via het OC dashboard te downloaden. 

Let op: Op het moment is het OC dashboard nog niet werkzaam voor de ACTA en de faculteit der geneeskunde. 

Het OC dashboard in gebruik nemen

Toegang aanvragen of termijn gebruiker wijzigen

Om het OC dashboard in gebruik te nemen, moet een OC-lid een aanvraag indienen via een app. Deze aanvraag moet worden goedgekeurd door een bevoegd medewerker, vaak de ambtelijk secretaris van de OC. Zodra de aanvraag van het lid is goedgekeurd, ontvangt het lid na een tijd een bevestigings e-mail dat het dashboard in gebruik genomen kan worden. Medewerkers die de OC ondersteunen of bijvoorbeeld opleidingsdirecteuren kunnen ook via deze manier worden toegevoegd indien dat gewenst is. 

Lees de stappen voor de aanvraag in de handleiding en vraag via deze link de toegang aan: Aanvraag of Afmelden OC dashboard

Wanneer een OC-lid al toegang heeft tot het Dashboard kan via hetzelfde formulier de termijn van het lid worden gewijzigd. Gebruik daarvoor de andere handleiding. 

NB: Om de toegang aan te vragen of een gebruiker te wijzigen, moet je verbonden zijn met het UvA wifi netwerk of de UvA VPN. Storing bij de app? Vraag een collega, medestudent of de ambtelijke secretaris of het voor jou ingevuld kan worden. 

Inloggen in het OC dashboard

Als een bevestigingsmail is ontvangen kan het OC-lid het dashboard in gebruik nemen. Doe je dit voor de eerste keer? Neem dan de inloghandleiding goed door. 

Indien je al eerder bent ingelogd staat hieronder hoe je het makkelijkst bij het OC dashboard kan komen. 

NB: Om in te loggen, moet je verbonden zijn met het UvA wifi netwerk of de UvA VPN.”

Problemen met het Dashboard?

Vul dan graag ons Report Formulier in, zodat het probleem zo snel mogelijk opgelost kan worden.